To od wdzięczności pochodzi radość. To wdzięczność pozwala nam dostrzec, to co cenne i ważne. Bez niej trudno cieszyć się życiem, trudno być „tu i teraz”, trudno się zatrzymać.

Świat się zatrzymał. Dosłownie. Boimy się. Złościmy się. Skupiamy na tym, co będzie lub, co straciliśmy albo właśnie tracimy.

Świat się zatrzymał i my możemy się zatrzymać. Możemy zadać sobie pytanie: co daje mi ten czas? Co dał mi dzisiejszy dzień? Co mogę uchwycić?

Zachęcam każdego z Was do codziennego stawiania sobie tych pytań. Samemu, z bliskimi, z dziećmi.

…i mam nadzieję, że w pielęgnowaniu wdzięczności pomogą Wam dzisiejsze materiały.

Poniżej znajdziecie opis, jak można je wykorzystać oraz pliki do pobrania 🙂

Jak wprowadzić dziecko?

„Kocham”

„Oto mapa Twojego serca. W każdym kawałku możesz umieścić rysunek, tych których lub co kochasz. Dla ułatwienia obok widzisz podpowiedzi obszarów, wokół których można skupić miłość lub sympatię.. Możesz dobrać do nich kolor, którym pokolorujesz tło w danym kawałku serca.

Kto mieszka w Twoim sercu? Co jest dla Ciebie ważne?”

„Tęcza. Co dobrego?”

„To ćwiczenie, które możesz wykonać sam lub ze swoją rodziną. Codziennie, na tęczy wypisujcie wszystkie dobre rzeczy, które Wam się przydarzyły w przeciągu dnia! Niech wasza tęcza będzie pełna radości i wdzięczności”!

„Kostka wdzięczności”

„Oto kostka wdzięczności! Możesz ją pokolorować lub od razu wyciąć i złożyć! Gotowe? Teraz pora zebrać jak największą ilość osób do gry. Zasady są proste: kolejno turlacie kostką i odpowiadacie na pytanie/ polecenie, które wypadnie. Gracie drużynowo: waszym zadaniem jest kulać kostką jak najdłużej i dostrzec jak najwięcej cennych chwil”!

Dobrej zabawy z ogromem wdzięczności 🙂

P.S. Jeżeli macie dostęp do drukarki A3, zachęcam do takiego wydruku- podnosi on jakość materiałów.

Bądź pierwsza/y
Paulina Jarecka Psycholog Dziecięcy

Autor

Paulina Jarecka - psycholog dziecięcy i certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny.

Więcej o mnie

Tu znajdziesz pomoc

Centrum Pozytywka