Posted inpolecam

Polecam: „Jak wspierać dziecko w szkole, która nie działa. Poradnik dla rodziców”

Nasze dzieci spędzają w szkole średnio 12 lat swojego życia.
Funkcjonują w systemie, który zawodzi i potrzebuje konkretnej zmiany.
Czy owa zmiana nadejdzie? Tego nie wiemy. Nawet, jeżeli w końcu doczekamy się głębokich reform, to jedno jest pewne – one wymagają czasu.
A jesteśmy tu i teraz.
Nasze dzieci – i te mniejsze i te dorastające TERAZ potrzebują bezpiecznego, rozwojowego środowiska szkolnego.


Posted inpsychografiki

Szklana kula pełna lęku

Zamartwianie się jest jak zaglądanie do szklanej kuli. Tylko takiej szczególnej – która pokazuje wyłącznie negatywne scenariusze.

Większość z nas (możliwe, że nawet każdy z nas) ma w swoim mózgu taki pokój, w którym stoi szklana kula pełna lęku i od czasu do czasu (u jednych częściej, u innych rzadziej) przewiduje nam przyszłość i odtwarza różne, katastroficzne wizje.


Posted inartykuły

Zrozumieć reaktywne zaburzenie przywiązania (RAD) u dzieci.

Kiedy wyobrażamy sobie życie niemowlęcia, widzimy dziecko wtulone w ramiona rodziców, kojone kiedy płacze, rozśmieszane w trakcie zabawy, głaskane do snu. To właśnie stała gotowość rodzica do niesienia ukojenia, otaczania opieką i troską, wzbudzania w dziecku radości, zaspokajania potrzeb fizycznych z czasem buduje poczucie bezpieczeństwa i przywiązanie u dziecka.

Posted inartykuły materiały do pobrania

Depresja u dzieci

Dziecko i depresja- to słowa, które do siebie nie pasują. Wiemy, że chorują na nią dorośli, coraz więcej mówimy o depresji nastoletniej, ale depresja wśród dzieci? Dzieciństwo to przecież czas radości, spokoju i beztroski. Niestety, nie zawsze tak jest. Dzieci chorują na depresję. Badania pokazują, że cierpi na nią około 1% dzieci w wieku przedszkolnym oraz 2% dzieci między szóstym a dwunastym rokiem życia.