fbpx
Posted in#wsparciewkoronie materiały

Materiały interaktywne : ruletka! 5 gier pełnych emocji i poznania.

W ostatnim czasie wielu specjalistów pracujących z dziećmi, w tym także i ja, mierzy się z nowym doświadczeniem: z pracą online. Obecnie przeniosłam gabinet do przestrzeni wirtualnej i psychoterapia odbywa się tą drogą. W dzisiejszym wpisie znajdziecie interaktywne materiały- ruletkę, a dokładnie 5 różnych ruletek, które świetnie sprawdzają się szczególnie w pracy online. Ja jestem zachwycona, dzieci także 😀

Jak wspomniałam we wstępie, ostatnio jestem w nowej rzeczywistości- w pracy online. Praca z dorosłymi oraz z nastolatkami, w moim odczuciu nie różni się od tej w gabinecie, jednak wizyty online z dziećmi wymagają odpowiedniego przearanżowania- chociażby dlatego, że elementem spotkań terapeutycznych jest wykorzystywanie zabawy, gier- jednym słowem tzw. „konkretów”. Przygotowując wizyty z dziećmi poszukuję rozwiązań, które pomagają mi dostosować rzeczywistość do warunków na ekranie. I w ten sposób trafiłam na platformę Wordwall, przy pomocy której stworzyłam poniższe gry interaktywne.

Zasady gry

Przechodząc do konkretu: poniżej znajdziecie 5 ruletek 🙂 Zasady są takie, jak w każdej klasycznej ruletce- kręcimy kołem, z tą różnicą, że tutaj: odpowiadamy na pytanie lub dokańczamy zdanie. Można kręcić wielokrotnie tymi samymi pytaniami i powtarzać je- wówczas klikamy cały czas „wznów” lub po wylosowanym pytaniu elimininować je i kręcić pozostałymi- wtedy klikamy „usuń”.

O czym są ruletki? 🙂 Jak z nich korzystać?

Poniżej znajdziecie 5 różnych gier.

Pierwsze dwie: „Poznajmy się” oraz „Lubię/ nie lubię…” są dobrym pomysłem na wzajemne poznanie się podczas pierwszych zajęć.

Kolejne trzy dotyczą emocji: lęku, złości oraz smutku i dotykają obszarów związanych z przeżywaniem w/w emocji oraz elementów spójnych z modelem CBT. Mogą być przydatne podczas pracy terapeutycznej w obszarze którejś z w/w emocji, diagnozy nazywania i osadzania emocji w kontekście oraz psychoedukacji emocjonalnej.

Gry oczywiście są także narzędziem, które mogą wykorzystywać rodzice podczas czasu wolnego z dziećmi 🙂 To zabawa i jednoczesne wzmacnianie kompetencji emocjonalnych.

Możliwości jest wiele! Ograniczeniem jest wyłącznie nasza wyobraźnia.

Poniższe gry doskonale nadają się do wykorzystania podczas pracy online lub po prostu jako urozmaicenie zajęć 1 do 1. Wykorzystując je online: zauważcie, że każdą z gier można otworzyć w trybie pełnoekranowym. Rozwiązaniem z którego ja korzystam jest udostępnianie swojego ekranu dziecku (tę funkcję posiada większość komunikatorów do wideokonferencji) i wówczas macie możliwość wspólnej gry.

Pozostaje mi życzyć Wam dużo przyjemności i owocnej pracy podczas wspólnej gry…

…i prosić o podzielenie się opiniami 🙂

A poniżej wszystkie 5 ruletek 😀

  1. Poznajmy się

.

2. Lubię/ nie lubię

.

3. Złość

.

4. Lęk

.

5. Smutek

Komentarze (32)

  1. Świetna sprawa. Ja również skorzystam z Pani pomysłu i wykorzystam ruletki do pracy z dziećmi. Bardzo dziękuję za taką możliwość i czekam na więcej ciekawych pomysłów ☺️ pozdrawiam i życzę dużo zdrowia

  2. Cieszę, się, że znalazłam Pani blog:) Narzędzie rewelacyjne. Dzisiaj wykorzystam ze swoimi uczniami.
    Pozdrawiam

  3. Rewelacja. Dziękuję Pani Paulino za tak cenne informacje oraz materiały, które można wykorzystać w pracy z uczniami. Serdecznie pozdrawiam:)

  4. To już kolejne świetne materiały, z których z przyjemnością skorzystam w pracy. Bardzo dziękuję.

  5. Dziękuję bardzo za fantastyczny artykuł i gry!
    Bardzo przydatne i cieszę się, że również w mojej pracy z dziećmi i ich rodzicami mogę z tego materiału skorzystać!
    Z niecierpliwością czekam na dalsze artykuły 🙂 Powodzenia!

    1. Dziękuję te miłe słowa i pozostawienie po sobie śladu 🙂 To motywuje do dalszego tworzenia i dzielenia się pomysłami. Życzę owocnej pracy z dziećmi i ich rodzicami! 🙂

  6. Świetny pomysł, będę korzystać w najbliższym czasie na zajęciach. Dziękuję bardzo za wiele inspiracji i wiedzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *