Polecam: „Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży. Przewodnik praktyka”
Książka „Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży. Przewodnik praktyka”- pozycja, której brakowało na polskim rynku. To kompendium wiedzy na temat psychoterapii dzieci i młodzieży- osadzone w polskich realiach, napisane przez wybitnych polskich psychoterapeutów pod redakcją dr. Artura Kołakowskiego. Autorzy, niczym przewodnicy, zabierają czytelnika w podróż po najważniejszych zagadnieniach, z którymi na codzień spotykają się psychoterapeuci dzieci i młodzieży.
Lęk w roli głównej
Każdy z nas czasami odczuwa lęk. Jest on elementem naszego życia. Nie lubimy go czuć, nie przepadamy za nim, ponieważ jest nieprzyjemny.
Wiedza o lęku to pierwszy krok do zdrowego radzenia sobie z nim oraz czerpania z niego cennej wiedzy.
Zapraszam was do artykułu z lękiem w roli głównej.
Szkoła w pandemii. Jak wspierać dziecko w powrocie do nowej, szkolnej rzeczywistości?
Za nami i przed nami mnóstwo wyzwań. Teraz przed dziećmi, rodzicami, nauczycielami kolejne wyzwanie: wejście w nową szkolną rzeczywistość.
Dlatego dzisiejszy artykuł postanowiłam poświęcić na to w jaki sposób możemy wspierać dzieci w czasie powrotu do szkolnej rzeczywistości i na co my- dorośli, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę towarzysząc w tym dzieciom.
Zraniony nastolatek. Samouszkodzenia wśród młodzieży.
Młodzież dokonuje samouszkodzeń. To fakt, który wzbudza wiele emocji. Przeważnie wywołuje przerażenie, złość, uczucie niezrozumienia i…bezradności. Gdy myślimy o samouszkodzeniach wśród młodzieży w głowie pojawia się pytanie: dlaczego? Dlaczego młody człowiek decyduje się ranić siebie?
Polecam: „Dzieci i młodzież ze zdezorganizowanym stylem przywiązania. Podejście mentalizowania w empatycznej opiece opartej na wiedzy o przywiązaniu i traumie.”
Gdybym miała określić w dwóch słowach, o czym jest książka, którą Wam dzisiaj polecam, odpowiedziałabym: o zrozumieniu i nadziei. To lektura, która pokazuje, że nawet największą traumę, krzywdę, ranę można wyleczyć bezpieczną relacją.
Dzień Dziecka z emocjami!
Dziś obchodzimy bardzo ważne i wyjątkowe święto: Dzień Dziecka! Jest Dzień Dziecka, są i niespodzianki! 🙂 Wszystkim, którzy tutaj zaglądają zostawiam zestaw 7 kart pracy do pobrania, gdzie znajdziecie sudoku oraz puzzle z emocjami 🙂 Mam nadzieję, że karty dostarczą Wam dobrej zabawy oraz, przy okazji, utrwalą nazywanie emocji i stworzą przestrzeń do rozmowy na ich temat.
Psychoterapeutyczne ABC. Myśli – emocje – zachowanie. Jak to wszystko (współ)działa?
Sytuacja-myśli- emocje- objawy fizjologiczne- zachowanie. Wiele, wiele razy tłumaczyłam i rysowałam ten schemat. Rysowałam i tłumaczyłam go dzieciom, nastolatkom i dorosłym (→ pacjentom lub rodzicom pacjentów). Dlaczego? Bo od zrozumienia tych zależności przeważnie zaczyna się proces psychoterapeutyczny 🙂
Materiały interaktywne : ruletka! 5 gier pełnych emocji i poznania.
W ostatnim czasie wielu specjalistów pracujących z dziećmi, w tym także i ja, mierzy się z nowym doświadczeniem: z pracą online. Obecnie przeniosłam gabinet do przestrzeni wirtualnej i psychoterapia odbywa się tą drogą. W dzisiejszym wpisie znajdziecie interaktywne materiały- ruletkę, a dokładnie 5 różnych ruletek, które świetnie sprawdzają się szczególnie w pracy online. Ja jestem zachwycona, dzieci także 😀
Materiały: „Myśli, emocje i przygody Zajączka Felka”
Niebawem, wspólnie z dziećmi, będziemy szukać śladów wielkanocnego zająca 😀 Mój zając był już dzisiaj i zostawił materiały.
Poznajcie Felka, który pomaga dzieciom w nazywaniu myśli i emocji oraz osadzania ich w kontekście.